Ogólne warunki gwarancji
Udzielamy gwarancji na okres 36 lub 60 miesięcy (w zależności od produktu) zarówno na zakup konsumencki jak i związany z działalnością gospodarczą. Okres gwarancji rozpoczyna się od dnia sprzedaży urządzenia końcowemu użytkownikowi na podstawie dokumentu sprzedaży t.j. paragon lub faktura VAT.
W przypadku gdy towar okaże się wadliwy, nie wygląda lub nie działa tak, jak przedstawiono w opisie klient ma prawo do nieodpłatnej naprawy, wymiany, udzielenia zniżki bądź zwrotu pieniędzy.
Gwarancja obejmuje wyłącznie uszkodzenia powstałe w trakcie trwania gwarancji, które powstały z przyczyn tkwiących w sprzedanym produkcie lub z niewłaściwą technologią wykonania.
W ciągu podstawowego okresu gwarancji serwis zobowiązuje się do wykonania następujących czynności na rzecz właściciela sprzętu marki PATON™:
- Zdiagnozowanie oraz identyfikacja przyczyn usterek,
- Zapewnienie koniecznych do napraw zespołów i elementów,
- Wykonanie prac oraz wymiana uszkodzonych elementów i zespołów,
- Sprawdzenie sprzętu naprawionego,
- Odesłanie naprawionego urządzenia.
Okres gwarancyjny jest przedłużany o okres obsługi urządzenia w serwisie.
Reklamowany produkt powinien być dostarczony do punktu sprzedaży. Warunkiem rozpatrzenia reklamacji jest:
- Przedstawienie dokumentu potwierdzającego fakt dokonania zakupu wraz z datą sprzedaży (paragon, faktura VAT),
- Przedstawienie prawidłowo wypełnionej Karty Gwarancyjnej i przesłanie na adres serwis@paton.com.pl,
- Dostarczenie w pełni skompletowanych dokumentów zgodnie z informacją zawartą w instrukcji obsługi.
Podstawowe zobowiązania gwarancyjne nie obejmują sprzętu:
- Który posiada uszkodzenia mechaniczne, wpływającymi na funkcjonowanie urządzenia (np. deformacja obudowy lub części urządzenia wskutek upadku z wysokości, upadku ciężkiego przedmiotu na urządzenia, uszkodzenie elementów sterujących lub złączy);
- Który posiada ślady korozji, która spowodowały usterkę;
- Które zostały uszkodzone z powodu wpływu dużej wilgoci na elementy zasilania i elektroniki;
- Które zostały uszkodzone z powodu nagromadzenia się w środku kurzu, przewodzącego prąd (pył węglowy, wiór metalowy itp.)
- W przypadku samodzielnych prób naprawy jego węzłów i/lub wymiany części elektronicznych;
- Uszkodzeń będących skutkiem montażu niewłaściwych części lub osprzętu, stosowania niewłaściwych środków konserwujących.
Zależnie od warunków eksploatacyjnych, zalecane jest jeden raz na pół roku dokonywać czyszczenia elementów wewnętrznych i zespołów sprężonym powietrzem, celem uniknięcia usterek. Uprzednio należy zdjąć z urządzenia osłonę. Czyścić urządzenie należy ostrożnie, trzymając wąż sprężarki na wystarczającej odległości, celem uniknięcia uszkodzenia łączy komponentów elektrycznych i zespołów mechanicznych.
Podstawowe zobowiązania gwarancyjne nie mają zastosowania
do wymiany elementów urządzenia spawalniczego które podlegają eksploatacji, narażone są na kontakt fizyczny. Roszczenia dotyczące poniższych elementów przyjmuję się w terminie nie później niż dwa tygodnie od daty sprzedaży:
- przycisk wyłączenia i włączenia,
- pokrętła regulacyjne parametrów spawania,
- gniazda podłączenia kabli i rękawów,
- gniazda sterowania,
- kabel sieciowy i wtyczka kabla sieciowego,
- uchwyt transportowy, pas na ramię, walizka, pudło,
- uchwyt elektrody, łącznik masy, palnik, kable i rękawy spawalnicze.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy naprawy gwarancyjnej, albo wyznaczyć jako datę początkową do obliczenia okresu gwarancji – miesiąc i rok produkcji urządzenia (określone są na podstawie numeru seryjnego):
- W przypadku zagubienia karty gwarancyjnej przez właściciela,
- W razie braku poprawnego wypełnienia lub braku wypełnienia karty gwarancyjnej przez sprzedawcę przy sprzedaży urządzenia
Inwertory spawalnicze na zasilanie 230V serii Standard i Pro – 5 lat podstawowej gwarancji. Obowiązkowym warunkiem jest wykonanie obsługi serwisowej w wymaganych terminach czasowych w autoryzowanym centrum serwisowym. Pierwotna obsługa techniczna powinna nastąpić po upływie 24 miesięcy od dnia sprzedaży – jest ona realizowana w całości na koszt naszej firmy w ramach gwarancji.
Gwarancja obowiązuje na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz Unii Europejskiej.
Kable spawalnicze do prac naprawczych nie są potrzebne, więc prosimy ich nie wysyłać.